.
[ *Свіженькі матюки* · Шпіллєри · Панятія · Знайти · RSS · IP: 13.59.154.143]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Модератор форуму: TimuR  
Форумівка » Music » Non-rusting METAL » Heavy Metal (Все про Хеві)
Heavy Metal
TimuRДата: Субота, 20.09.2008, 02:12 | Пост № 1
someone
Тусовка: ArchENEMY
Матюків: 938
Авторитет: 27
Статус: Нема
Країна: Україна

Хеві-метал (англ. Heavy metal "важкий метал") — один з напрямів металу, що має далеко не "найважче" звучання в порівнянні з деякими іншими напрямами. Звичайно цим терміном називають "класичний" метал в тому його вигляді, в якому він був створений на початку 1970-х років такими групами як BLACK SABBATH і JUDAS PRIEST. Проте іноді під хеві-металом розуміють метал взагалі (це особливо поширено на Заході), хоча метал взагалі і класичний хеві-метал -- речі абсолютно різні. Сам термін прийшов зі сфер, від музики досить далеких. Вперше в культурному контексті словосполучення "Heavy metal" застосував в романі "Naked Lunch" (1959) письменник Уїльям Берроуз (шось там про інопланетян писав). Він назвав так жорстку, агресивну, напористу музику (ще в час Другої Світової на американському солдатському жаргоні "Heavy metal" означало артилерійську канонаду). Потім в 1968-му дядьки з групи STEPPENWOLF в пісні "Born to be wild" теж співали "I like... heavy metal thunder" - і хоча в пісні мався на увазі гуркіт грому, подібний до гарматного пострілу, це пізніше почало розцінюватися як маніфест металістів. А після того, як музоглядач журналу "Cream" Лестер Бенгз використав в статті словосполучення "Heavy metal", це словополучення остаточно стало позначенням нового музичного напряму.

Хеві-метал зародився від посиленого звучання таких груп кінця 60-х років, як Cream, The Who, Kinks. Ці групи, а також банди Джефа Бека і Джіммі Хендрікса почали переосмислювати американський блюз і рок-н-рол, все посилюючи і прискорюючи його звучання. Таким чином і почав формуватися хард-рок – дідусь сучасного металу, в цілому цей стиль був похмурішим трактуванням традиційних блюзових тем. Потім в Америці і Англії ритми почали прискорюватися ще сильніше, а звучання гітар ущільнюватися ще більше. Закладали основи металу такі групи як британські DEEP PURPLE, RAINBOW, BLACK SABBATH, LED ZEPPELIN, URIAH HEEP, NAZARETH, BUDGIE, THIN LIZZY, QUEEN, американські AEROSMITH, KISS, VAN HALEN, німецькі SCORPIONS, австралійці AC/DC. Еталонними альбомами металу 70-х років можна вважати однойменний дебют BLACK SABBATH і "Machine Head" DEEP PURPLE. Такі групи як Alice Cooper і великі і жахливі KISS принесли в метал театралізованість, грим, зачіски, могутнє шоу (піротехніку, декорації), любов до барвистості, різних цвинтарних символів, пафосу. Власне у той час ніхто не називав подібну музику "металом". Це була "важкий рок" або хард-рок – суміш блюзу, байкерського іміджу і психоделії, але всі ці групи зіграли ключову роль в тому, як метал ставав собою.

В кінці 1970-х років панк-рок, що стрімко набрав обороти, загнав англійську металеву сцену глибоко в андеграунд. І хоча мода на ранній панк швидко пройшла, музичні ідеї залишилися на сцені: хард-рокери поступово змінили свої музичні погляди, і на стику "нового" хард-рока і "швидкісного" панка виникла жорсткіша і технічна музика, ніж панк. Щоб відокремити "старий" хеві-метал від нового, був введений термін New Wave of British Heavy Metal (NWoBHM) - "Нова хвиля британського хеві-метал" (НХБХМ). Назва була дана кореспондентом журналу "Sounds" Джефом Бартоном. Основними її принципами були старі добрі догми: голосніше, швидше, брутальніше. Хард-рок закінчився - почався хеві-метал. Варто відзначити, що НХБХМ – не єдиний стиль, а швидше рух, якийсь історико-естетичний етап в розвитку "важкої" музики, достатньо різноманітна музична сцена. Часові рамки НХБХМ визначаються 1978-1982 роками. Безпосередньою попередницею "хвилі" стала група JUDAS PRIEST, хоча саму її до руху зазвичай не зараховують, оскільки вона з'явилася раніше (перший альбом вийшов в 1974 році). Відштовхуючись від спадщини DEEP PURPLE і RAINBOW (Роджер Гловер був продюсером групи), JUDAS PRIEST зробили рішучий крок до "металізації" своєї музичної мови, яка посилювалася з кожним альбомом. Вони посилили звучання, першими ввівши у вжиток використання дві соло-ритм гітари, і редукували фактуру, з якої зникло все зайве, окрім лаконічних рифів баса і здвоєної гітари, що перемежалися віртуозними соло. Крім того, JUDAS PRIEST прискорили темп, а також перешли на рівномірний, позбавлений натяку на "розгойдування" чотиридольний ритм. JUDAS PRIEST першими ввели у вжиток тепер типову для металістів атрибутику і одяг: чорні шкіряні брюки і жилети, шиповані напульсники, клепані ремні, ланцюги. А за ними оформилася і ціла хвиля хеві-метал. Власне до "хвилі" відносять групи IRON MAIDEN, DEF LEPPARD, SAXON, SAMSON, DIAMOND HEAD, RAVEN, ANGEL WITCH, WITCHFYNDE, PRAYING MANTIS, TYGERS OF PAN TANG, SAVAGE, BLIETZKRIEG, WHITE SPIRIT, JAGUAR, PARALEX, GRIM REAPER, DEMON, SATAN, QUARTZ, BATTLE AXE, HEAVY PETTIN, CLOVEN HOOF і багато інших. У цей період хеві-метал-групи з'являлися і в інших країнах, наприклад, в Німеччині (ACCEPT, з якої пізніше вийшла U.D.O. з Удо Діркшнайдером), в Америці (MANOWAR, VIRGIN STEELE) і Франції (TRUST). Проте у Франції метал не набув широкого поширення. "Зараза" хеві-метал блискавично розповсюдилася по світлу, і важкі гітарні рифи зазвучали навіть в Японії і Індії.

Додано (20.09.2008, 01:51)
---------------------------------------------

Хеві-металістів виділяли наступні якості: схильність до швидших темпів, "залізного" безсвінгового ритму, жорсткого (хоча в деяких випадках досить помпезного) звучання, поліфонічної фактури, більш екзальтованої вокальної манери (особливо цінувалися сильні, добре поставлені тенори, хоча зустрічається і фальцет), віртуозного виконання соло. У інструментарій хеві-металічних груп входили виключно електрогітари (часто використовувалися дві ритм/соло-гітари) і ударні (у арсеналі яких з'явилася "спарена" бочка). Хеві-металісти відмовлялися від гармонійної схеми блюзу на користь західноєвропейської тональності; охочіше, ніж до блюзу, вони зверталися до музики бароко, народної пісенності, хоча "старий добрий" рок-н-рол, звичайно ж, не забували. Тематика пісень була відповідною: культ сили і агресії, героїка, історії у дусі фентезі, міфологічні мотиви, любовна і "рок-н-рольна" тематика. Крім того, шокував і їх імідж, що підкреслює грубе, мужнє, мало не первісне начало: шкіряний одяг, залізні ланцюги, напульсники, довге волосся, дехто з'являвся навіть в шкурах тварин і т.д). Від хеві-металу пішла також специфічна іконографія обкладинок "металевих" дисків - "ужастики" (знамените оформлення дисків IRON MAIDEN художником Дереком Ріггсом), гола жіноча натура, технократичні мотиви, особливе шрифтове зображення назв груп.

Першим власне НХБХМ-альбомом багато критиків вважають дебютний однойменний диск SAXON (1979), за яким послідував "Survivors" SAMSON. Потім в дію вступили IRON MAIDEN, що представили на суд слухачів жорстку, темпово-просунуту версію хард-рока. На першому місці у IRON MAIDEN завжди стояла мелодика – будь то вокальна партія або ж закручене соло двох спарених гітар. IRON MAIDEN тонко використовували елементи музичної мови бароко, народної пісенності. Структура композицій нерідко була досить складною, такою, що виходить за рамки звичайної куплетності; насичена змінами темпів і тематичного матеріалу, елементами симфонічного розвитку, вона була підпорядкована могутньому руху до кульмінації (потім такі "крешендуючі" форми стали стандартом в металі). Групи НХБХМ, підтримані увагою преси і публіки, виступали спочатку переважно в клубах, проводили фестивалі, записували диски - нерідко за власні гроші за принципом "do it yourself". НХБХМ-колективи з'являлися майже у всіх містах і селах Англії, як, наприклад TRESPASS (Саффолк), FIST (Південний Шайлдз), SLEDGEHAMMER (Бакінгемшир), HOLOCAUST (Едінбург).

У НХБХМ можна виділити свої "жорсткі" і "м'які" полюси. Так, DIAMOND HEAD, що грала дуже жорстко, зробила сильний вплив на становлення треша (METALLICA позичили немало їх хітів в свої B-сайди і збірки). У музиці WITCHFYNDE дослідники знаходять зачатки готик-метала. VENOM заклала основи блек-металла. До більш "легкого" саунду на початку 80-х модулювали такі групи, як DEF LEPPARD. Вони виконували досить нехитрий, дещо прискорений хард-рок-н-ролл з неабияким впливом поп-балади. Головною їх зброєю були мелодійність, мажорність, вигострені гітарні пасажі, стрункі вокальні акорди, блискуче звучання. Замість образів мороку, агресії, сили в їх піснях домінували теми рок-н-рольної "крутизни", хуліганства, любовних перемог і так далі. Зовнішній вигляд артистів відповідав змісту музики. DEF LEPPARD 1982-83 років – це майже представники "нового романтизму" (шовкові сорочки, ретельно укладене довге вите волосся, натяки на макіяж), хіба що іноді з "залізяками" на поясі. З початком свого комерційного успіху DEF LEPPARD втратили прихильників "щирого" металу і були виключені ними з лав НХБХМ. Під впливом НХБХМ почали "металізуватися" і представники хард-рока (наприклад, ті ж NAZARETH), такі роботи часто називають ще "хард-энд-хеві" (металізована хард-рок), оскільки хард-рок і хеві-метал в них в різних пропорціях об'єднані (OZZY, DIO, SCORPIONS).

Додано (20.09.2008, 02:12)
---------------------------------------------

І гурти-представники металу 70-х років і учасники Нової хвилі британського хеві-метал внесли величезний внесок до подальшого розвитку практично всіх різновидів металу і, не дивлячись на зростаючу популярність нових стилів, успішно продовжували свою діяльність в 80-х і 90-х, пережили нашестя американського глем-метала, блека, дета, альтернативи, готики, гранжа, ню. Деякі з них як і раніше благополучно продовжують свою справу на "металевій" сцені – SAXON, DEF LEPPARD, OZZY OSBOURNE, DIO, UDO, MANOWAR продають тисячі пластинок і збирають мільйонні стадіони, в рідні пенати повернулися фронтмени IRON MAIDEN і JUDAS PRIEST, реанімувався DIAMOND HEAD.
З появою численних відгалужень металу, нових груп, що грають класичний хеві-метал почало з'являтися менше. В основному елементи традиційного хеві збереглися у деяких пауер-метал груп, що знизили швидкість і збільшили важкість, таких як HammerFall, Edguy, і ін. Багато груп, що починали з треш-метал, такі як Metallica і Megadeth, пізніше почали схилятися до хеві-металу. Консервативна російська сцена продовжує породжувати групи із звучанням у дусі 80-х, серед них Артерия, Натиск, Театр Теней, Ольви... Взагалі, так як я сам шанувальник Хеві взагалі і РусХеві зокрема, то в цій статті наш хеві-метал не буду зачіпати, бо про РусХеві можна відкривати окрему тему. Хеві-метал залишається на сьогоднішній день одним з феноменів масової культури.

  • Ще одне: спец пропозиція для шанувальників Хеві - фільм "Путешествие металлиста", про хеві і всьо, що з нього вилізло

    Посилання:

  • РокАрхив
  • ТяжМет
  • РокБункер
  • Английское общество классического рока
    Хвостик: 8001239.jpg (11.9 Kb)




    Пост редагнув TimuR - Субота, 20.09.2008, 01:47
  •  
    TimuRДата: Субота, 20.09.2008, 02:41 | Пост № 2
    someone
    Тусовка: ArchENEMY
    Матюків: 938
    Авторитет: 27
    Статус: Нема
    Країна: Україна

    + ще один бонус: обої на робочий стіл Хеві-металічної тематики. В архіві 60 картинок, важить 13.3 Мб. Доступно тільки для користувачів
    Хвостик: 8501024.jpg (25.3 Kb)


     
    RavAngellДата: Вівторок, 23.09.2008, 14:03 | Пост № 3
    Тусовка: Видалені
    Країна: Україна





    Супер. Тепер цю статейку слід додати в розділ "статті".
     
    tolДата: Середа, 24.12.2008, 18:20 | Пост № 4
    Емарь
    Тусовка: Валанцайко
    Матюків: 123
    Авторитет: 6
    Статус: Нема
    Країна: Україна
    Файно описано молодець TimuR,тбі варто було б на журналюгу поступати і це я серйозно!!! cool
    жалко що не можу подивитись даний фільмець.
     
    Форумівка » Music » Non-rusting METAL » Heavy Metal (Все про Хеві)
    • Сторінка 1 з 1
    • 1
    Пошук:

    Copyright dpCorp © 2024